Blog

Žáci jsou v informovanosti a užívání kyberprostoru výrazně napřed před vyučujícími – rozhovor s lektorkou Klárou Hekrlovou
Poslední listopadový pátek pro vás chystáme zbrusu nový seminář Orientace v kyberprostoru, který je navíc akreditovaný MŠMT. Potřebujete-li se lépe vyznat v online prostředí, ve kterém se pohybují žáci, a preferujete-li praktické ukázky nad teorií, právě pro vás je tento seminář! Více o něm vám v krátkém rozhovoru, který jsme si pro vás nachystali, prozradí jeho lektorka Mgr. Klára Hekrlová. IREAS: Co vás

Jak se orientovat v práci s ukrajinsky mluvícími žáky?
K novým výzvám tohoto školního roku patří nástup žáků přicházejících z Ukrajiny do českých škol. Dle posledních dat MŠMT se do českých škol zapsalo v celé České republice 27 936 žáků napříč všemi stupni vzdělávání (bez vysokých škol). Nejvíce jich je na základních školách, a to celkem 19 566. V naprosté většině jde o žáky, kteří neumí dobře (nebo vůbec) česky, a navíc za sebou mají

Emoce
Emoce jsou řídící systémy, které nám říkají, co máme dělat, když se nám o tom, co je třeba učinit, nechce ani náhodou přemýšlet.“ (Honzák, 2020, s. 29) Tyto řídící systémy nastavují organismus k pohybu a není pak žádným překvapením, že organismus je nastaven nějakým způsobem, když se chystá prát s jiným (vztek) nebo když pociťuje rezignaci a uzavírá se do sebe (smutek) (Honzák, 2020). Je

Jste vy i svět kolem OK? O tom se můžete vědomě rozhodnout!
Máte někdy pochybnosti o tom, zda jste vy či svět kolem vás normální? Vysvětlení nabízí psychoterapeutický směr s názvem transakční analýza. Některé pojmy z její teorie jsou populární i mezi laickou veřejností, např. ego-stavy dospělý – rodič – dítě, a podobně i životní pozice, kterým se dnes budeme věnovat. Thomas A. Harris, žák Erica Berneho (myšlenkového otce transakční analýzy), ve své knize