Blog
Wellbeing do škol!
Záleží nám na učitelích, žácích i školách. A proto chceme být vždy v obraze ohledně aktuálních témat a potřeb.Naše kolegyně Míša Jeřábková byla nasát inspiraci na “Konferenci pro wellbeing ve škole“, která proběhla 20.2.2024 v krásných prostorách Centra současného umění DOX pod taktovkou Partnerství pro vzdělávání 2030+. Sešli se vyučující, vedení škol, zástupci MŠMT i ČSI,
Žáci s duševním onemocněním v učitelské praxi – jaký je seminář z pohledu účastníků?
Rádi bychom vám více přiblížili, o čem seminář je a co si z něj můžete odnést. Moc děkujeme, že na pár otázek nám odpověděla účastnice minulého termínu, učitelka a metodička prevence ze SŠ v Pardubicích. Jak byste seminář popsala, jaký pro Vás byl? Jde o srozumitelný přehled diagnostiky v rámci jednotlivých onemocnění. Hodně mi pomohlo slyšet, že většina
Role učitele v kontextu duševního onemocnění žáků
Vlivem náročné situace, která panuje na poli české dětské psychiatrie, narůstá tlak na další instituce, které s dětmi pracují. I nejnovější průzkum Národního ústavu duševního zdraví, který poskytuje obraz o duševním zdraví žáků devátých tříd, poukazuje na důležitost osvěty a prevence. Tento úkol z největší části již zastávají školy jak s pomocí preventivních programů, tak zavedením
Nové video: Syndrom CAN s Mgr. Zlatou Knetlovou
Pojďme toto tiché utrpení vidět včas, naučme se všímat si detailů, učme děti o tom mluvit a včas říkat takovým situacím NE! Video je určeno nejen vyučujícím, ale i všem, kteří nechtějí zůstat lhostejní. Video je koncipováno formou výkladu, rozhovoru s týranou dívkou a rozhovoru s psycholožkou a koučkou Markétou Bartuškovou, která má zkušenosti právě z rozpoznávání CAN ve
Jak na systémovou podporu žáků s odlišným mateřským jazykem?
Začátek školního roku vždy přináší nové výzvy. Jednou z nich, která nám stále přetrvává, jsou žáci s odlišným mateřským jazykem. V současné době jsou to nejčastěji žáci z Ukrajiny, ale vzhledem k rostoucí globalizaci je výhodou mít v rukávu vše potřebné pro výuku žáků, kteří zatím neovládají náš jazyk. Přinášíme vám video, v němž se dozvíte
Jak si udržet energii?
Tipy na průběžnou psychohygienu během školního roku Nový školní rok se blíží a s ním i práce s dětmi, která je naplňující, zajímavá, kreativní, ale také náročná, stresující, vyčerpávající. Často se setkáváme s tím, že na konci školního roku už tzv. meleme z posledního. V tu dobu je už celkem složité se znovu nastartovat. Proto doporučujeme