Blog

Nové video: Syndrom CAN s Mgr. Zlatou Knetlovou
Pojďme toto tiché utrpení vidět včas, naučme se všímat si detailů, učme děti o tom mluvit a včas říkat takovým situacím NE! Video je určeno nejen vyučujícím, ale i všem, kteří nechtějí zůstat lhostejní. Video je koncipováno formou výkladu, rozhovoru s týranou dívkou a rozhovoru s psycholožkou a koučkou Markétou Bartuškovou, která má zkušenosti právě z rozpoznávání CAN ve

Jak na systémovou podporu žáků s odlišným mateřským jazykem?
Začátek školního roku vždy přináší nové výzvy. Jednou z nich, která nám stále přetrvává, jsou žáci s odlišným mateřským jazykem. V současné době jsou to nejčastěji žáci z Ukrajiny, ale vzhledem k rostoucí globalizaci je výhodou mít v rukávu vše potřebné pro výuku žáků, kteří zatím neovládají náš jazyk. Přinášíme vám video, v němž se dozvíte

Jak si udržet energii?
Tipy na průběžnou psychohygienu během školního roku Nový školní rok se blíží a s ním i práce s dětmi, která je naplňující, zajímavá, kreativní, ale také náročná, stresující, vyčerpávající. Často se setkáváme s tím, že na konci školního roku už tzv. meleme z posledního. V tu dobu je už celkem složité se znovu nastartovat. Proto doporučujeme

Ohlédnutí za vybranými jarními aktivitami
Série seminářů – Radost z učení V únoru odstartovala druhá vlna série seminářů Radost z učení, do které se intenzivně zapojilo 19 pražských pedagogů. Na úvod jsme se společně sešli na dvoudenním semináři ve školícím středisku Meandr Řevnice, kde byla účastníkům pod vedením lektorek Jitky Kořínkové a Kláry Kováčové představena formou interaktivních cvičení či sdílení témata jako: radost z

Nové video: Psychohygiena a vnitřní pohoda (wellbeing) s Jitkou Kořínkovou, Klárou Kováčovou a Michaelou Jeřábkovou
S koncem školního roku se již někteří učitelé těší na své zasloužené volno v podobě 2 měsíčních prázdnin. Ti, kteří o sebe v průběhu roku nějakým způsobem pečovali, to mají určitě jednodušší, a možná se jim bude po dětech a škole i stýskat. Jak zajistit, abychom se cítili po celý rok v pohodě a necítili se na konci školního roku

Nové video: Prevence a stabilizace rizikového chování s Kristinou Pernicovou a Dominikem Vachudou
Školy se již dnes často věnují nastavení dobrých vztahů mezi dětmi a mezi dětmi a učiteli. Neměli bychom však zapomínat ani na další skutečnosti, kterými jsou různé druhy rizikového chování, patří mezi ně např.: Proč by se škola těmto jevům měla věnovat? Rovnost a solidarita je vymezena již v samotném školském zákoně, a tak je úkolem školy