Blog

Nové video: Psychohygiena a vnitřní pohoda (wellbeing) s Jitkou Kořínkovou, Klárou Kováčovou a Michaelou Jeřábkovou

S koncem školního roku se již někteří učitelé těší na své zasloužené volno v podobě 2 měsíčních prázdnin. Ti, kteří o sebe v průběhu roku nějakým způsobem pečovali, to mají určitě jednodušší, a možná se jim bude po dětech a škole i stýskat. Jak zajistit, abychom se cítili po celý rok v pohodě a necítili se na konci školního roku

Nové video: Prevence a stabilizace rizikového chování s Kristinou Pernicovou a Dominikem Vachudou

Školy se již dnes často věnují nastavení dobrých vztahů mezi dětmi a mezi dětmi a učiteli. Neměli bychom však zapomínat ani na další skutečnosti, kterými jsou různé druhy rizikového chování, patří mezi ně např.: Proč by se škola těmto jevům měla věnovat? Rovnost a solidarita je vymezena již v samotném školském zákoně, a tak je úkolem školy

Nové video: Náročná třída s Kristinou Pernicovou a Anetou Müllerovou

Potýkáte se ve škole s některým z těchto jevů? Jedná se o nejčastější důvody pro využití externího poradce, který Vám pomůže problémovou situaci řešit. Jak na to? Jaké otázky si externí lektor musí vyjasnit, než se pustí do práce s konkrétní třídou? Jak lektoři postupují při výskytu sociálně patologických jevů, jak probíhá základní sociometrie a jakou strukturu má intervenční

Rozhovor s lektorkou Kateřinou Kümpel: Bez mediální gramotnosti se v aktuálním světě zahlceném informacemi jen těžko obejdeme

V rámci projektu Inovace výuky a dobré klima ve třídě pro vás v naší nabídce máme rovněž seminář Mediální výchova a kritické myšlení. Jde o nový kurz, který již po prvním termínu konání sklidil velký ohlas. Proč účastníky tolik oslovil? V čem tkví jeho praktický přínos? To se dozvíte přímo od jeho lektorky Kateřiny Kümpel, se kterou si pro vás

Série Jak se nezbláznit – III. díl

Díl III : Znáte supervizi inspirovanou formátem Bálintovské skupiny? Představíme vám ji krok za krokem Vítáme vás u třetího dílu naší minisérie Jak se nezbláznit, v níž se věnujeme supervizím ve školství. Dnes se podíváme více do detailu na jednu z variant průběhu supervizního setkání, které je inspirováno formátem Bálintovské skupiny. Více o vývoji metody a

Série jak se nezbláznit – II. díl

Díl II :Je supervize právě pro vás? Zpětná vazba účastníků i supervizorů vám poradí V minulém díle série Jak se nezbláznit jsme se věnovali základům supervize. Nastínili jsme také, jak vám supervize může pomoci nebo jakými mýty je opředena. Pokud stále váháte, zda je pro vás technika vhodná, možná vám pomůžeme tímto navazujícím článkem. Podíváme se v něm na konkrétní