Blog

Série jak se nezbláznit – II. díl

Díl II :Je supervize právě pro vás? Zpětná vazba účastníků i supervizorů vám poradí V minulém díle série Jak se nezbláznit jsme se věnovali základům supervize. Nastínili jsme také, jak vám supervize může pomoci nebo jakými mýty je opředena. Pokud stále váháte, zda je pro vás technika vhodná, možná vám pomůžeme tímto navazujícím článkem. Podíváme se v něm na konkrétní

Série jak se nezbláznit – I. díl

Díl I: Supervize je opředena řadou negativních mýtů, realita je však zcela opačná V oblasti supervize ve školství se v rámci několika projektů pohybujeme už 10 let. Po celou dobu narážíme na stále se opakující překážky. A právě ty jsme se rozhodli adresovat v prvním článku ze série věnované duševnímu zdraví a profesnímu rozvoji pracovníků ve

Úspěšné ukončení projektu Rozvíjíme učitele a žáky

Jak proběhlo závěrečné setkání všech zúčastněných? A jaký dopad měl celý projekt v praxi? Ve čtvrtek 10. listopadu proběhlo v krásných prostorách Meandr Řevnice závěrečné setkání organizátorů, lektorů, supervizorů i účastníků k projektu Rozvíjíme učitele a žáky. Byla to jedinečná událost, a to nejen tím, že se na ni sešly desítky zapojených z pěti krajů, ale také díky neuvěřitelné atmosféře

Žáci jsou v informovanosti a užívání kyberprostoru výrazně napřed před vyučujícími – rozhovor s lektorkou Klárou Hekrlovou

Poslední listopadový pátek pro vás chystáme zbrusu nový seminář Orientace v kyberprostoru, který je navíc akreditovaný MŠMT. Potřebujete-li se lépe vyznat v online prostředí, ve kterém se pohybují žáci, a preferujete-li praktické ukázky nad teorií, právě pro vás je tento seminář! Více o něm vám v krátkém rozhovoru, který jsme si pro vás nachystali, prozradí jeho lektorka Mgr. Klára Hekrlová. IREAS: Co vás

Jak se orientovat v práci s ukrajinsky mluvícími žáky?

K novým výzvám tohoto školního roku patří nástup žáků přicházejících z Ukrajiny do českých škol. Dle posledních dat MŠMT se do českých škol zapsalo v celé České republice 27 936 žáků napříč všemi stupni vzdělávání (bez vysokých škol). Nejvíce jich je na základních školách, a to celkem 19 566. V naprosté většině jde o žáky, kteří neumí dobře (nebo vůbec) česky, a navíc za sebou mají

Emoce

Emoce jsou řídící systémy, které nám říkají, co máme dělat, když se nám o tom, co je třeba učinit, nechce ani náhodou přemýšlet.“ (Honzák, 2020, s. 29) Tyto řídící systémy nastavují organismus k pohybu a není pak žádným překvapením, že organismus je nastaven nějakým způsobem, když se chystá prát s jiným (vztek) nebo když pociťuje rezignaci a uzavírá se do sebe (smutek) (Honzák, 2020). Je